Kutatásomat a Matematika Tanuláselméleti és -pszichológiai Kutatócsoportban végzem. Jelen kutatásunkban a közoktatásban résztvevő diákok formális logikáját és geometriai szemléletét vizsgáljuk. Vizsgáljuk azt, hogy milyen hatással vannak a társasjátékok a formális logikájukra és geometriai szemléletükre. Az utóbbi 25 év agykutatásai során képalkotó eljárásokkal kimutatták, hogy a matematikai teljesítmény szempontjából a két legfontosabb agyterület fejlesztése lehetséges társasjátékokkal is. Ez azt jelenti, hogy játszva fejleszthetjük a diákok érvelési, logikai, problémamegoldó, kognitív képességeit, mint például a tudatos memória vagy a figyelem. Korábbi kutatásokat alapul véve tervezzük meg a kísérletünket, mely során vizsgáljuk a résztvevők formális logikájának, geometriai szemléletének, matematikai kompetenciájának alakulását. A játék már ősi idők óta foglalkoztatja az emberiséget, része a mindennapjainknak. Sokat vizsgált, klasszikus játék a sakk. Eleinte a játékokról szóló kutatások szinte csak a sakkot vizsgálták. Széles körben születtek kutatások és eredmények a sakkjáték pozitív hatásainak feltárására. A kutatás célja, hogy megvizsgáljuk, vannak-e fejlesztő hatásai a kiválasztott társasjátékoknak, és hogy lehet-e eltérést megfigyelni a fejlődésben a tanórai társasjátékozás hatására.