A Matematika Tanuláselméleti és -pszichológiai Kutatócsoportban végzett korábbi kutatásaink folytatásaként matematika tanárszakos hallgatók és közoktatásban tanuló diákok problémafelvetési és feladatkészítési képességeit vizsgáljuk. A diákok és leendő tanárok problémafelvetési képességének vizsgálata egyre hangsúlyosabbá válik a matematikadidaktika kutatásában, ennek ellenére ritkán jelennek meg akár a közoktatásban, akár a tanárképzés során olyan feladatok, melyek kifejezetten ezt a kompetenciát hivatottak fejleszteni. A problémafelvetési tevékenységről számos vizsgálat kimutatta, hogy fejleszti a matematikai gondolkodást és a problémamegoldási képességet, valamint a NAT alapkompetenciái között is szerepel. A leendő matematikatanárok számára ezek mellett azért is fontos a problémafelvetési képeség fejlesztése, mert munkájuk során a diákjaik számára releváns, nekik megfelelő szintű és beöltöztetésű, matematikailag helyes feladatokat kell készíteniük vagy keresniük.
A kutatás célja olyan módszerek létrehozása és bemutatása, melyek segítségével diákok és tanárszakos hallgatók problémafelvetéssel és feladatkészítéssel foglalkozhatnak, és az elkészített feladatok értékeléséhez egy komplex kutatói szempontrendszer létrehozása a tapasztalatok és a nemzetközi szakirodalom alapján.